söndag 29 november 2015

Avslutande inlägg

Nu kommer den jobbiga biten; att välja ut vad ur mitt insamlade material som ska ställas ut. Min tanke är att ställa ut det som jag anser tillsammans bidrar till en helhet som man kan uppleva som ett men samtidigt som fristående delar.









I samtliga bilder ovan har diabilder används. Jag har utifrån dem skapat nya berättelser. Genom att förvränga, ta bort och lägga till har de annars tydligt föreställande bilderna blivit svårare att läsa.

Jag har under helgen funderat på om jag ska förutom ovanstående bilder (i utskriven form) ska presentera en film jag gjort:
Jag har använt mig av appen MotionPortraits för att ge liv, rörlighet och en röst åt de skådespelare vars filmer och serier jag kollar på istället för att "göra det jag ska". Jag ser filmen som ett metaperspektiv på min egna gestaltning. Jag försöker ständigt fly från att definiera vad jag gör genom att fylla min tid med de berättelser och karaktärer jag älskar att återse. I filmen uppmanas jag att sluta leva genom dessa karaktärer och istället leva mitt liv.

 I utställningen skulle denna film kunna vara en motpol till de fiktiva berättelser jag skapat genom "verklig" dokumentation (diabilder) där filmen istället för att skapa fiktion av verkligheten, utifrån en fiktiv position kommenterar min verklighet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar